Ervaringen

Ervaringen in het PO

Basisschool De Teugelaar uit Oss:
Klassenpost is een erg leuke manier om de kinderen betekenisvol bezig te laten zijn met schrijven. Ze hebben een duidelijk doel, waardoor de motivatie van de kinderen erg groot is. Ook het ontvangen van een persoonlijke brief bracht bij veel kinderen een lach op hun gezicht.
Rasjelle van Ballegooij, Groep 7 en 8

De Morgenster uit Nunspeet:
Een leuke leerzame activiteit die veel domeinen van het onderwijs raakt! Organisatie was prima geregeld.

Anja van Keulen, Groep 5

CBS De Windroos uit Zuidhorn:
Klassenpost verbindt kinderen in het hele land, bevordert schrijfvaardigheden en geeft veel plezier!

Erika van der Veen, Groep 8

Basisschool De Botteloef uit Amsterdam:
De kinderen van De Botteloef schreven enthousiast hun brief en keken vol verwachting uit naar hun post, die vaak met verbazing werd gelezen. Veel kinderen kregen namelijk een brief van iemand die op het platteland woont. Een groot verschil met de kinderen uit Amsterdam.
Klassenpost heeft voor betekenisvolle activiteiten gezorgd ter bevordering van de schrijfvaardigheid en het handschrift van de kinderen. Ze konden ervaren hoe het is om een echte brief te schrijven, te ontvangen en alles wat daar bij komt kijken.
Maud Rietjens, Groep 7

RKBS St. Radboudschool uit Heiloo:
Veel kinderen vinden het leuk om eens een echte brief te schrijven en te ontvangen!

Karin Baas, Groep 8

CBS Albert Schweitzer uit Stad aan het Haringvliet:
De leerlingen waren erg enthousiast tijdens deze opdracht, om contact te maken met leerlingen door heel het land. Leerlingen die op een boerderij wonen met (20 of meer) dieren die contact maken met leerlingen op 5 hoog. Erg leuk om de reactie bij de leerlingen te zien.

Ook in een tijd waar leerlingen meer digitaal bezig zijn en netheid op werken lastig is voor leerlingen, daar draagt deze opdracht enorm aan bij. Leerlingen doen hun best om echt iets van de brief te maken. Klassenpost zorgt dus voor veel meer betrokkenheid bij het schrijfonderwijs omdat het voor de leerlingen echt een realistisch doel heeft.
Stephan Wesdijk, Groep 6,7 & 8